BBŽ Županijske vijesti
DEVET ŽUPANIJA POTPISALO INICIJATIVU ZA RJEŠAVANJE PROMETNE DISKRIMINACIJE HRVATSKIH PRIJEVOZNIKA ROBA U TRANZITU
Kako je naglašeno tijekom sastanka donošenjem Pravilnika o ograničavanju uporabe pojedinih javnih cesta za promet teretnih vozila čija najveća dopuštena masa premašuje 7,5 tona značajno se umanjila konkurentnost trgovačkih društva sa sjedištem na područjima spomenutih županija.
Iako je Pravilnik u međuvremenu, nakon pisma Koprivničko-križevačke županije Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture stavljen izvan snage, problematika je ostala s obzirom da Republika Slovenija i dalje diskriminira one prijevoznike tranzitnog tereta roba čije sjedište poslovanja nije u graničnim Županijama s Republikom Slovenijom uz posebni izuzetak za dalmatinske Županije, čiji prijevoznici mogu koristiti granične prijelaze GP Rupa i Pasjak jer imaju „dopuštenje“ nadležnog Ministarstva.
„Prijevoznici iz naših županija su u diskriminirajućoj poziciji time što ne mogu koristiti pojedine manje granične prijelaze, posebice prema Sloveniji. Kroz ovu inicijativu namjeravamo uputiti zajednički zaključak ministru Butkoviću za hitnu promjenu pravilnika koji regulira prometovanje naših prijevoznika po pojedinim prometnicama i graničnim prijelazima sa susjednim državama. Problem je nastao prije godinu dana i artikuliran je na sjednici HGK – ŽK Koprivnica gdje je ukazano na situaciju, a nakon našeg pisma donesena je uredba kojom se regulira da prijevoznici iz pojedinih županija mogu koristiti samo neke prijelaze što je, također, diskriminirajuće za naše prijevoznike“, pojasnio je župan Koren.
Dodao je kako prijevoznici iz Koprivničko-križevačke županije moraju robu prevoziti preko glavnih graničnih prijelaza, a ne preko geografski najbližih pa zbog toga gube tri puta više vremena uz velike troškove i čekanja jer nakon što obave granični protokol u susjednoj državi imaju obavezu poštivanja propisanog odmora od 12 sati.
S time su se složili i predstavnici ostalih županija prisutnih na sastanku pri čemu je zamjenik župana Bjelovarsko – bilogorske županije Neven Alić kazao kako i oni dijele slična iskustva po pitanju problematike tranzitnog prijevoza.
„Naši manji prijevoznici čak razmišljaju o promijeni središta svojih tvrtki u druge županije radi nepovoljnih uvjeta. U prijevozničkom poslu je cilj doći što prije na odredište, a ne čekati na prijelazu Bregana osam sati pa nakon toga još 12 sati radi propisanog odmora. Odgovaramo ih od toga i nadamo se da će ministar Butković uvažiti inicijativu Koprivničko-križevačke županije koju svi podržavamo, kako bi stvorili uvjete za normalan protok roba“, kazao je zamjenik župana Alić.
Zamjenik župna Sisačko- moslavačke županije Roman Rosavec kazao je kako u njihovoj županiji nema konkretnih problema kod prijevoznika, no javljaju se ozbiljni problemi kod poduzetnika koji koriste usluge prijevoza.
„Brojni poduzetnici imaju ugovorne obaveze s prijevoznicima iz naših županija koje su pogođene aktualnim odlukama i pravilnicima pa se javlja problem i poskupljuju troškovi što utječe na konkurentnost. Ovo je ključni problem koji treba što prije riješiti kako bi se gospodarstvo normalno razvijalo“, dodao je zamjenik župana Rosavec.
Predstavnica Hrvatske gospodarske komore - Županijske komore Koprivnica Vlatka Grotić Samardžija naglasila je kako je inicijativa potekla iz Strukovne grupe prijevoznika HGK – ŽK Koprivnica te kako se nada da će zajednički zaključak potaknuti rješavanje problema uz suglasnost i slovenske strane, odnosno da će se o problemu konstruktivno raspraviti na mješovitoj komisiji za promet Hrvatske i Slovenije kako bi se otklonile štetne gospodarske posljedice koje trpe prijevoznici.
Zajednički zaključak koji su potpisali sudionici današnjeg sastanka ima za cilj dinamizirati rješavanje prometne diskriminacije i uspostaviti status korištenja svih graničnih prijelaza, za hrvatske i slovenske tranzitne prijevoznike, kakav je postojao prije veljače 2019. godine., bez iznimaka prema sjedištu društva prijevoznika. Ograničenje prometovanja teretnih vozila iznad 7,5 tona za hrvatske prijevoznike odnosilo bi se samo na teretna vozila koja u tranzitu prevoze robu koja nije utovarena u Republici Hrvatskoj.
Nakon rasprave i prijedloga na sastanku je usuglašeno kako će se zaključak prezentirati Predsjedniku Vlade RH i Ministru mora, prometa i infrastrukture.