• BBŽ - BJELOVARSKO BILOGORSKA Županija

BBŽ Županijske vijesti

2016.
Ožujak
17

RAZVOJ PROMETNE INFRASTRUKTURE NA PODRUČJU BBŽ

Bjelovarsko-bilogorski župan Damir Bajs s predstavnicima Fakulteta prometnih znanosti, nekadašnjim dekanom Ivanom Dadićem te profesorom Markom Ševrovićem održao je konferenciju za medije na temu razvoja prometne infrastrukture na području Bjelovarsko-bilogorske županije.

Suradnja Fakulteta prometnih znanosti i Bjelovarsko-bilogorske županije ostvarena je nakon što je Županija od Fakulteta zatražila stručni osvrt na Strategiju prometnog razvoja Republike Hrvatske. Naime, pokazalo se da u Strategiji prometnog razvoja Republike Hrvatske 2014.-2030. brza cesta Zagreb-Bjelovar-Virovitica uvrštena je pod ceste koje će se graditi do Bjelovara, ali bez određenog roka, dok dio pravca koji vodi do Virovitice je stavljen pod upitnik. Osim toga, prometni pravac koji povezuje Mađarsku s Bosnom i Hercegovinom, a prolazi kroz Daruvar, Garešnicu, potpuno je izbrisan.

U Daruvaru sam imao priliku pozvati predstavnike svih susjednih županija i bili smo jedinstveni u stavu da brisanje kompletnih dionica, u ovom dijelu Hrvatske, bi dalo vrlo negativne rezultate. Što se tiče brze ceste ona bi trebala imati uskličnik da se požure radovi na nečemu što treba riješiti prometno povezivanje ogromnog broja ljudi ovog dijela Hrvatske. Brisanjem ovih pravaca ili stavljanje na čekanje, to nije bio pravi put. U analizi se pokazuje da upravo zbog ovakvog stanja prometnica, neke županije nisu konkurente s ostatkom regije, nedostaju poprečne prometne veze, imamo rastuće potrebe za putovanjima između glavnog grada i sjedišta županija, a to je ujedno i pitanje zapošljavanja i nezaposlenosti vezano uz prometne pravce, rekao je župan Bajs te nastavio. Ova studija potvrđena je od Vlade RH, ali nije postala prometna strategija jer nikad nije došla do Hrvatskog Sabora. Mislim da su u konačnici primjedbe pet županija, temeljene na mišljenju Fakulteta prometnih znanosti, dale rezultata. Mi želimo da se prometnicama kod nas da prioritet, a to je napola dovršena cesta Zagreb-Bjelovar-Virovitica ili da se vrate u opće prometne strategije u cijelosti, a to je poprečni pravac koji prolazi kraj Garešnice, Daruvar i dijelom Grubišno Polje. Potez od 23 km do Bjelovara je dovršen gotovo do polovice, 300 milijuna kuna je investirano i želimo da se tu cestu, koja ima 10 000 vozila dnevno, dovrši. Strategija nije uključila struku, to su radili stranci, Fakultet nije bio uključen i sve ono što znamo o Hrvatskoj stavljeno je na stranu zbog čega se ovo i dogodilo, zaključio je župan Bajs.

Ovo nije važno samo za Bjelovarsko-bilogorsku županiju i susjedne županije već za cijelu Hrvatsku. Veza Slavonije s Jadranom sada je usmjerena samo na zagrebačku zaobilaznicu. S prometnicom koja povezuje Mađarsku i Bosnu i Hercegovinu Hrvatska bi povezala od Popovače preko Siska, Petrinje, Karlovca do Istre i Like. Hrvatski je hendikep u središnjem dijelu i umjesto da radimo na tom dijelu, mi smo to zaboravili. Drugi pravci koji su manje opterećeni su napravljeni, a ne vraćaju dobit. Glavni problem Hrvatske je što je prometni sustav zanemaren, zanemarena je i željeznica, bez obzira što se gradi nova pruga. Nadam se da će županija, Zagreb imati koristi od ove suradnje kako bi se Hrvatska decentralizirala jer je sve usmjereno upravo prema Zagrebu. Prometni sustav bi trebao biti u funkciji decentralizacije, a to je problem koji gradovi i općine više osjećaju nego bilo tko drugi, izjavio je nekadašnji dekan Dadić.

Profesor Ševrović naglasio je da zatvaranje obilaznice Vrbovca je gubitak vremena u transportu što je gubitak same države. Zatvoriti postojeći čvor prije nego se izgradi novi je nevjerojatno. Prometni sustav je okosnica razvoja svake regije. Efikasan prometni sustav je nešto o čemu i Europa govori. Također, u 2015. godini imamo 40 mrtvih više nego prethodne godine, a upravo se to događa na državnim cestama na kojima se odvija najveći dio prometa, cesta poput Bjelovar-Vrbovec. To su svi parametri koji treba uzimati u analize, zaključio je Ševrović.

  Galerija fotografija - klikni na sliku za povećanje
   Povratak na sve Vijesti BBŽ-a